18 Ogo 2009

Aku dan kesengsaraan sementara

Ya Allah sukar aku gambarkan perasaan ini.Kesedihan dan kekecewaan ini benar-benar membuatku terduduk.Bukan aku ingin mewar-warkan kepada semua tentang apa yang ku lalui.Aku hanya ingin melegakan sedikit rasa yang terpendam ini.Dalam satu hari banyak perkara yang ku fikir mulanya adalah malang,tetapi teman2ku mngatakan ianya dugaan,Allah SWT tidak akan menguji seseorang itu seandainya hamba itu tidak mampu.Ampuniku ya Allah kerana menganggap yg bukan2 thadap apa yg ku lalui ketika ini.Laptopku sayang kini tidak lagi berfungsi diatas kecuaian ku sendiri.Terkena air hujan yang mengalir dari bilikku.Aku lupa jendelaku boleh dimasuki air hujan dan ketika itu pula aku takut kan bunyi petir,aku hanya fikirkan ingin keluar dari bilikku dan pergi ke bilik sepupuku.Mmmm..mungkin ada hikmahnya diats yg blaku ini.Dan mungkin juga aku ada mlakukan sesuatu yang tidak kena jadi inilah sbg blsannya..mmm..sekarang ini aku sedang mgunakan laptop teman baikku,kebetulan sblm exam hgga hbis exam dia bmalam di rumahku...semoga aku mndapat keputusan yg baik dlm exam ku.Inilah kali ptama kali aku mduduki exam selama 3 bulan mjadi pelajar kolej...

Ku tidak pernah meminta mu

Untuk mengasihi ku

Dan apatah lagi mengasihani ku

Juga tidak sama sekali

Kusedar sebenarnya kita tiada pertalian

Cuma satu arah serta satu tujuan

Mencari keberkatan-Nya

Aku terkenangkan

Saat manis dulu

Tak pernah kau meninggi suara

Bila bertanya

Keras hanyalah luaranku

Lembut tetap di dalam hati

Marah habis setakat itu

Tak kubiar berpanjangan
Biar aku berdiam diri

Dengan hati yang remuk redam

Kau tak usah lagi bertanya

Tak ku bersuara
Aku masih mampu tersenyum

Walau hati terluka

Mungkin hari ini duka untuk aku

Esok belum tentu
"Barangsiapa yang berkawin dengan wanita kerana KEDUDUKAN ia hanya mendapat kehancuran sebagai balasan, Barangsiapa yang berkawin dengan wanita kerana KEKAYAAN, Allah menjanjikan kemiskinan. Barangsiapa yang menikahi kerana KETURUNAN, Allah akan menghina keturunannya dan Barang siapa yang berkawin dengan NIAT BAIK dan kerana ALLAH demi menutup pandangan dan kemaluannya atau menyambung silahturrahim, Allah akan memberkati kedua duanya." ~sabda Rasulullah s.a.w.~



2 ulasan:

Terima kasih kerana meninggalkan jejak

 
Copyright @2019 Ayu Balqishah | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com