8 Apr 2009

Luahan Sekeping Hati

Hampir jam 12.30 tgh mlm.Mata masih begitu seperti siangnya.Teman serumahku sudah pun lena diulit mimpi.Entah cerita apa agaknya yg berlangsung di mimpi mereka.Hatiku gelisah,mundar-mandir ditengah rumah.Aku sdiri tidak tahu apa yg aku rasakan sekarang.Lalu aku membuat keputusan utk menunaikan solat sunat spt kebiasaannya.Ku kerling jam didinding sudah pun pukul 2 pg.Hatiku masih berasa tidak tenang.Sesekali rasa sakit dikepala,migrain agknya aku ni,cetus hati kecilku.Aku tidak mahu membiarkan sakit ini berlarutan,lalu aku menyelongkar peti ubatku,mcari2 ubat bg sakit kepala ku ini.Setelah hampir setengah jam,barulah rasa sedikit lega dikepala.Aku cuba duduk sambil berbaring beralaskan bantal dibelakang.Aku mbuka laptopku utk mcari sesuatu.Sesuatu yg aku xpasti.Sejak akhir2 ini kesihatan ku sedekit tganggu.Ptg tadi aku sudah pn ke klinik yg bdekatan dgn rumah,doktor Zainab mcadangkan aku mbuat medical check up.Malas rasanya.Masih aku ingat ketika umurku 18thun-19thn,aku tidak hbis2 berulang-alik ke hospital.Aku tidak mahu ini lg blaku sperti sblumnya.Aku sudah tidak tahan lg.Tapi sekarang pkara lama itu seolah2 mberi hint,akn muncul kmbali...Ya Allah jauhikanlah..aku masih tidak mampu melelapkan mata wlupn jam sudah menunjukkan 5 pg.Insomniaku semakin teruk.Sampai bilakah aku mahu bgantung pada bekalan ubat tidur?Teman diluar jika anda mbaca,berikanlah sedikit cadangan supaya masalah ku yg 1 ini,blh bkurangan.Bukan aku xpernah mcari atau mnminta nasihat yg arif,ttp segalanya sama shj.Ya Allah aku bharap Kau mberi petunjuk padaku utk setiap masalahku,aku tidak mampu menanggungnya.Terima kasih juga ya Allah kerana masih lg aku punya waktu utk mlakukan semua ini....melihat senyuman keluargaku,temanku....semoga ia bpanjagn utkku..-amin-

INSAN KERDIL
Noorhidayu Balqishah


Catat Ulasan

Terima kasih kerana meninggalkan jejak

0 ulasan:



 
Copyright @2019 Ayu Balqishah | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com